Események

A 12. évfolyam ballagása:
2024. május 4.
A Diákönkormányzat napja a felső tagozaton:
2024. május 6.
A Diákönkormányzat napja a gimnáziumban:
2024. május 10.
Részvétel a Zenei Nevelésért Alapítvány hangversenyén:
2024. május 24. 18 óra
Az alsó tagozatosok akadályversenye a Sóstón:
2024. június 17.
A Diákönkormányzat napja az alsó tagozaton:
2024. június 18.

penz7

2017 - 2018 tanév

Mélyföldtől a Felföldig

skocia 00069Iskolánk tanulói közül néhányan részt vettek egy kilencnapos külföldi úton a Student Lines Diákutazási Iroda szervezésében. Utunkat a mélyen fekvő Hollandia partjain kezdtük, majd egy roppant érdekes éjszakai hajózás után Angliába, és onnan rögtön tovább Skóciába utaztunk. Itt olyan helyeket látogattunk meg, melyeket eddig csak mendemondákból vagy filmekből ismertünk.

Képek

Megnéztük a Rettenthetetlen című filmből ismert Robert de Bruce sírját, illetve azt a helyet ahol szívét eltemették. Megpróbáltuk lencsevégre kapni, nemcsak a Loch Nessi szörnyet, hanem az összes többi szörnyet is, mely Skócia festői tájain található tavakban lakik. Mert nemcsak egy szörny él Skóciában! (A szellemekről nem is beszélve, melyektől hemzsegnek a várak, kastélyok. ) Ám azok valamiért elbújtak előlünk, így csak a szuvenírboltokban található másolataikkal találkozhattunk. A táj lenyűgöző volt, a kis- és nagyvárosok telis-tele virággal, gyönyörű épületekkel, és megtapasztalhattuk milyen is az a bizonyos zord időjárás ott kint Skóciában. Sajnos, épp az egyik legszebb helyen, a Glencoe szorosban kellett megküzdenünk a viharos széllel és szakadó esővel, ám hősiesen helyt álltunk, míg szó szerint bőrig nem áztunk. Ha már Skóciában jártunk, akkor a hely nevét viselő híres emberek nevezetes helyeit is meglátogattuk: Megnéztük a skót romantika nagy költője és írója, Sir Walter Scott házát, melyet inkább kastélynak lehet nevezni, és felfedező útra indultunk Scott kapitány Discovery nevű hajója belsejében, mellyel majdnem felfedezte a Déli sarkot.
Még magyar vonatkozású helyre is eljutottunk: Skóciai Szent Margit sírjához Dunfermlineben, illetve az edinbourghi várban található kápolnájához. Itt a várban még a koronázási ékszereket is megnéztük, és elég sokat megtudtunk Skócia nem túl békés történelmi múltjáról. Ám hogy napjaink romantikus történeteiből se maradjunk ki, elutaztunk St. Andrews-ba, ahol William herceg és Kate Middleton találkoztak, és egymásba szerettek. Ebben a gyönyörű városban még futóversenyt is rendeztünk a tengerparton, ahol a sok Oscar díjat nyert Tűzszekerek című filmet forgatták. Majd St. Abbs környékén egy ennél sokkal zordabb, sziklás tengerparton próbáltunk nem elszállni a roppant erős szél hátán.
Visszafelé már rutinos tengerjárók voltunk, és bár az erős szél nem állt meg Anglia partjainál, a hatalmas hajótestnek meg sem kottyantak a hullámok. Az újabb tengeren töltött éjszaka után megnéztük Amszterdamot. Ott ellátogattunk a Van Gogh múzeumba, hajókáztunk az egész várost átszelő csatornákon, bejártuk a virágpiacot, és egy rövid városnézés után, élményekkel gazdagon tértünk vissza a tranzitszállásunkra, ahonnan már csak egy hosszú út várt ránk hazáig. Mindenki nagyon elfáradt, de ezek az élmények nemcsak a fényképeken maradnak velünk, hanem szívesen gondolunk vissza az egész út minden egyes pillanatára.

akadalymentes ikon

OM azonosító

Iskolánk OM azonosító száma:

030046

Partnerintézmény

partner

Alapítvány

Kérjük, támogassák iskolánk alapítványát!

Az alapítvány adószáma:

19095279-1-07

Az alapítvány számlaszáma:

16200247-10005879

Ezekkel az adományokkal Önök is segíteni tudják diákjaink tanulmányi versenyeken és  kórusfesztiválokon való részvételét; oktatási eszközök, bútorok vásárlását; erdei iskolák és nyári táborok szervezését.